Σταθμός μετρό 'Αργυρούπολη'

Στο σταθμό του μετρό “Αργυρούπολη” η μοναδική πρόσβαση προς τη δυτική έξοδο ήταν ένα πεζοδρόμιο κακότεχνο και με ανεπαρκές πλάτος που παραβιάζει την εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία (βλ. φωτ.). Όπως είναι γνωστό, σύμφωνα με τις ελληνικές προδιαγραφές (ΦΕΚ 18Β/2002) το πλάτος ελεύθερης όδευσης ενός πεζοδρομίου πρέπει να είναι 1,50 μέτρο (που αντιστοιχεί σε ένα πλάτος πεζοδρομίου πάνω από 2 μέτρα) και σύμφωνα με τις διεθνείς προδιαγραφές ακόμα μεγαλύτερο – λ.χ. ο ΟΟΣΑ συνιστά ελεύθερο πλάτος όδευσης 1,80-2,00 μέτρα και σε πεζοδρόμια με εμπορική κίνηση, στάσεις λεωφορείων κλπ (όπως είναι η προκειμένη περίπτωση) πάνω από 3,00-3,50 μέτρα. Το εν λόγω πεζοδρόμιο δεν είχε σε κανένα σημείο αυτές τις διαστάσεις, είναι γεμάτο εμπόδια και σε πολλά σημεία το ελεύθερο πλάτος όδευσης πεζών ήταν μικρότερο από μισό μέτρο, ώστε να μην επιτρέπει, ούτε τη διασταύρωση δύο ατόμων (ιδίως αν είναι κάπως εύσωμα), ούτε φυσικά τη χρήση αναπηρικών ή βρεφικών αμαξιδίων. Οι υπεύθυνοι του έργου, που παραδόθηκε μετά από τριετή καθυστέρηση (άρα υπήρχε όλος ο απαιτούμενος χρόνος), δαπάνησαν δεκάδες εκατομμύρια για την κατασκευή του, αλλά παρέλειψαν να το καταστήσουν ασφαλές και λειτουργικό εξασφαλίζοντας προσβάσεις που στοιχίζουν μερικές χιλιάδες ευρώ και μερικές δεκάδες τετραγωνικά μέτρα επιπλέον απαλλοτριώσεων. 

 

        

 

Μετά από τρία χρόνια, και έπειτα από την κατακραυγή που σηκώθηκε, η διοίκηση "διόρθωσε" το πεζοδρόμιο. Το "διορθωμένο" όμως πεζοδρόμιο, σε σημαντικό μήκος του, δεν έχει και πάλι τις νόμιμες και απαραίτητες για χρήση από ευάλωτους πεζούς διαστάσεις και έχει πλάτος μικρότερο από 1,50 μέτρο!

Κατά τη φάση της κατασκευής του δεν τηρήθηκε κανένας κανόνας ασφαλείας για την προστασία των πεζών που παραπέμπονταν στο απέναντι ανύπαρκτο πεζοδρόμιο (χωρίς διάβαση, σήματα τροχαίας κλπ)!

Η διοίκηση επιμένει οτι πλάτος πεζοδρομίου 70 εκατοστά είναι αρκετά για την κίνηση ατόμων με αναπηρίες. Ο εθνικός διαμεσολαβητής (γνωστότερος με τον ευφημισμό "συνήγορος του πολίτη") δεν έχει αντίρρηση